In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Oktober 2001













advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl





Bedrijven
Sitesupport
Adviesgroep Maat & Partners
Broese & Peereboom Holding
Sprangers Bouwbedrijf
JH Koeltechniek BV
Tiggelman BV
Van Horssen BV
Electron
PVU Gerechtsdeurwaarders
Tessera beheer
CRA vastgoed ontwikkeling
Debis Autolease
Bouwbedrijf Zegers
Jobsupport
Jansen Huybregts
Kompak
Carat Nederland B.V.
Euro-Air Breda
Nieuwbouwnet.nl
Concepts ICT
Dowding & Mills
ISPC Breda
Bastiaansen Mode Compleet
Roos & Roos
JANSEN HUYBREGTS B.V.
Door samen te gaan, staan we sterker
Voor gevelrenovaties, systeemwanden plaatsen in een kantoor tot zelfs slotjes aan brievenbussen maken, moet je bij Jansen Huybregts b.v. zijn. Al het mogelijke op het gebied van onderhoud, renovatie en nieuwbouw verzorgen ze voor woningbouwverenigingen en institutionele beleggers.


De onderneming is een half jaar geleden ontstaan, na een fusie tussen Huybregts Onderhoud b.v. en Rob Jansen b.v. Het nieuwe bedrijf opereert onder de naam: Jansen Huybregts b.v. Algemeen directeur van de gemeenschappelijke onderneming is de heer Rob Jansen, voorheen directeur van het gelijknamige bouwbedrijf. De speerpunten van het gefuseerde bedrijf zijn: onderhoud, renovatie en nieuwbouw. Door het samengaan van deze twee bedrijven zijn ze één van de grotere landelijk opererende, zelfstandige spelers op de onderhoudsmarkt geworden. Het hoofdkantoor van de nieuwe organisatie staat in Eindhoven en heeft drie nevenvestigingen die allen regionaal opereren. Zo zit er één in Breda, Heerlen en in De Lier. 'Met deze regionale kantoren willen we een landelijke dekking krijgen. Voor het kleine werk moet je in de regio zitten, anders kun je het niet "behappen" en ben je teveel geld en tijd kwijt aan op en neer reizen', zegt Ronald van der Hert, directeur onderhoud West. Het Bredase pand zit al sinds tien jaar op de Ettensebaan. Momenteel werken er twaalf mensen in de buitendienst en drie op kantoor.

Woning of bedrijf
'Het is niet zo, dat we vroeger concurrenten waren en nu de handen in elkaar geslagen hebben. Nee, we hadden altijd al ieder onze eigen doelgroep. Zo deed Huybregts Onderhoud b.v. werkzaamheden aan woningen, terwijl Bouwbedrijf Rob Jansen b.v. voorzag in onderhoud aan bedrijfspanden. We hebben dezelfde opdrachtgevers, die actief zijn op twee verschillende markten. We werken op dezelfde manier, een groter marktaandeel is dus het voordeel. We vullen elkaar eigenlijk alleen maar aan. Door samen te gaan, staan we sterker en beslaan we de hele markt', zegt van der Hert.

Monopolie in het echt
Jansen Huybregts b.v. neemt vooral de problemen van de opdrachtgever uit handen. Ze werkt niet voor particulieren, maar voor woningbouwverenigingen en institutionele beleggers. Deze institutionele beleggers zijn instellingen zoals pensioenfondsen, levensverzekeringsmaatschappijen en beursfondsen, die uit hoofde van hun taak grote kapitalen moeten beleggen. Ze kunnen dit niet allemaal in aandelen doen, omdat dat te risicovol is. Ook moeten ze een vast percentage in vastgoed investeren en zijn daarom eigenaar van de meeste huurwoningen. Eigenlijk monopolie, maar dan in het echt.

Probleem
Als er zich een probleem voordoet aan een woning of aan een bedrijfspand, neemt de eigenaar van het pand contact op met Jansen Huybregts b.v. De klachten variëren van een verstopping, gevelrenovatie, schade door inbraak of een keukenkraan die afbreekt. Dan is een belletje naar Jansen Huybregts b.v. genoeg. 'Je kunt het zo gek niet verzinnen of we doen het', zegt meneer Berbers, vestigingsleider in Breda. Als er in een straat met huurhuizen, badkamers vervangen moeten worden, komen ze naar het Bredase Bedrijf toe. Soms krijgen ze de opdracht om wel honderd badkamers te renoveren. Berbers: 'Dit zijn leuke projecten. Zoals ook in een heel nieuw kantoorgebouw alle systeemwanden plaatsen.'

Klantvriendelijkheid
Jansen Huybregts b.v. heeft een 24-uurs service. Van der Hert: 'We springen overal snel en vakkundig op in. We streven naar 100% klantvriendelijkheid. Als klanten tevreden zijn, komt het werk automatisch naar je toe. Daarnaast is ons doel een goede werksfeer te creëren, om zo ons professionele personeel te behouden. Dit is echt heel belangrijk. Personeel kan je zaak immers maken of breken. Daar win je het mee in deze branche. Dit voor elkaar krijgen, is alleen al een uitdaging.'

Jansen Huybregts
Onderhoud, Renovatie, Nieuwbouw
Ettensebaan 29
4813 AH Breda
tel: 076-52.23.703
fax: 076-51.47.218


...verandert
Een vrouw doet het anders...

...start
"Heel even de macht hebben..."

...netwerkt
Voor de 15e keer
Bedrijven Kontakt Dagen West-Brabant

...overlegt
Huidige plannen en besluiten grote impact
op de toekomst

...begeleidt
"Een kruiwagen vol met kikkers"

...ontwikkelt
Hoe met schaarste om te gaan?

...spreekt
In 't kort

...besluit
De besluiteloosheid van de overheid

...benut
Kansen benutten op De Krochten

...verbetert
Sociaal contact tussen ondernemers belangrijk

...inspireert
Onzekere vooruitzichten op inspirerende middag

Emer-Hintelaken

...onderneemt
Succesvolle start opwaardering van bedrijventerrein

Steenakker

...ambieert
Een ambitieus bedrijvenpark: Steenakker

...verwijst
Wethouder Broere plaatst eerste nieuw bewegwijzeringsbord

...raporteert
Halfjaarresultaten 2001 NV REWIN West-Brabant

...stimuleert
Ondernemers met puberende bedrijven bij Syntens aan het juiste adres

...informeert
Bestemmings- plannenservice op maat